יום שלישי, 25 במאי 2010

כפיזיותרפיסטים אנחנו נדרשים לעמוד עם היד על הדופק כל הזמן. לקחת קורסים, להתעדכן במחקרים חדשים ולקרוא המון. זה נכון וחשוב, ויחד עם זאת, הרבה מהדברים בעלי הערך המוסף שאנחנו יודעים או נחשפים אליהם מגיעים לעתים מהמקומות הכי לא צפויים.

אתמול בבוקר הגיעה בחורה צעירה עם מטופל שלי, ושוחחנו על קורס בגנטיקה שהיא לומדת. היא סיפרה לי על ניסוי שנערך ובו לקחו (ותסלחו לי שאני מחפפת קצת בבדיקת העובדות והמספרים - חשוב הרעיון עצמו) קבוצה של גברים, ואמרו להם להסתובב עם אותה חולצה במשך מספר ימים, ללא שימוש בחומרי ריח למיניהם וללא מקלחת. לאחר מכן נתנו את החולצות הללו לקבוצת בנות אקראיות ושאלו לגבי התרשמותן, האם הן נמשכות לאותו ריח או לא. המסקנות היו, שבעלי מערכת חיסונית שונה זו מזו נמשכים זה לזה. האבולוציה מסבירה זאת על ידי יצירת צאצאים בעלי מערכת חיסונית טובה יותר.
משם עברנו לדבר על מחקרים אחרים שבדקו הימצאות של בני זוג שנולדו יחד או גדלו יחד (כדוגמת קומונת או קיבוצים), האם נוצרו שם זוגות, והיו ממצאים מאוד דלים . לא מדובר בשידוך או זיווג על רקע מאפייני תרבות, אלא על זיווג מבחירה. זאת, מסביר המחקר הקודם, כיוון שאותם אנשים היו בעלי מערכת חיסונית דומה. מיד צצו ועלו במוחי שיעורי מבוא לפסיכולוגיה בשנה א' באוניברסיטה, וחשבתי שאני מאוד יצירתית כשאמרתי: "זה סותר את תסביך אדיפוס - הוא הרי רצה לשכב עם אמא שלו!" והיא מיד תיקנה אותי בחינניות ואמרה: "להיפך. זה מסביר אותו.
אדיפוס המיתולוגי גדל בנפרד מאימו, והתסביך עצמו (למי שמאמין) קיים עדיין באופן פסיכולוגי, אך הגנטיקה מגנה עלינו, כביכול, מפני גילוי עריות והימשכות לבני המשפחה שלנו"

מעניין לא?

תגלית נוספת ומעניינת לא פחות - מחר!!!

ולגבי המתכון היומי- לא כל כך מתכון אבל משהו שנזכרתי בו בעקבות השיחה על החולצות ה"ריחניות" משהו של אותם גברים במחקר המתעלל. (מתעלל בנשים שהיו צריכות להריח!)

'טיפ' שקיבלתי פעם ממישהו (אפרופו מכל מלמדי...) לגבי הזעה ומניעת ריחות. הוא סיפר לי על משהו שלא מונע את ההזעה (שהיא חשובה לנו!) אלא דווקא את הריח ואינו משתמש בחומרים מסוכנים.

סודה לשתייה, מים פושרים - חמימים, צמר גפן או פד גזה

מערבבים בחצי כוס מים חמימים כפית גדושה סודה לשתייה. טובלים את הבד או צמר הגפן ומורחים בעדינות על בית השחי ! ללא תוספת דאודורנטים או כימיקלים.
למען ההגינות, אספר שניסיתי פעם אחת, אך מכיוון שאני לא נוטה להזיע בצורה מוגזמת אני לא יודעת עד כמה זה היה יעיל - ריח לא היה זה בטוח.

נסו בעצמכם :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רציתי להגיד ש...