יום שלישי, 15 בפברואר 2011


14/02/2011
LOVE ... LOVE... LOVE

מתוך ויקיפדיה:
"אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עזה ו/או אחדות עמוקה כלפי אדם אחר, בעל- חיים או חפץ כלשהו. במקרה של אהבה לחפץ קיים עניין הבעלות, שבאהבה בין בני אדם פחות אפשרי. אהבה מאופיינת בגעגועים, חיפוש אחר קרבת הנאהב, דאגה לו ובקשת טובתו. כאשר האהבה אינה ממומשת, היא יכולה להיות גם מכאיבה ולא נעימה, וטרגדיות רבות עוסקות באהבות בלתי ממומשות ותוצאותיהן. הפסיכולוג ויקטור פרנקל ראה באהבה פן של תופעה אנושית ייחודית והיא, היכולת של האדם להתעלות מעבר לעצמו ולהתכוונן למשהו מחוצה לו."

הגדרה שלי:
אהבה היא היכולת של משהו או מישהו לגרום לך אושר עילאי וצער רב באותה המידה בסיטואציות שונות.

יש הרבה חגים בעולם שאינם חגים יהודיים, או חגים דתיים, ורק במקרים מעטים אני מרגישה קנאת מה בחברי שאינם יהודים. על עץ חג המולד,למשל (במשמעות הקישוטית שלו בלבד)- ויותר מזה על יום האהבה שחל ממש היום.
נכון, יש לנו את ט"ו באב - ואני דואגת לחגוג אותו כהלכתו. אבל חג שכולו אהבה? מדוע לא פעמיים בשנה? מדוע לא כל יום ?

אני מציעה להקדיש לפחות חמש דקות היום למישהו שאתם אוהבים - להגיד לו את זה, לכתוב לו, אפילו לשלוח הודעת טקסט (לא המונית!)

למי שלא נמצא בזוגיות, אני רוצה לאחל שירגיש נאהב בכל יום מימות השנה, ולמי שכן, שידע להעריך זאת, לא רק כשאין.

לסיום, בעודי משוויצה בסידור המדהים שקיבלתי היום בעבודה מבן זוגי היקר
, אני רוצה לצטט לכם משיר שגם הוא ציטט ממנו בברכה:

(מילים: יוסי בנאי, לחן: מתי כספי)

כשההוא אוהב את ההיא
תמיד הוא אומר לה,
חוזר ואומר לה
כמה היא אלוהית.
כשענן אוהב עננה
תמיד הוא אומר לה,
חוזר ואומר לה:
את כל כך עדינה
ורק אני מרוב אהבה שותק...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רציתי להגיד ש...